A családi kompetenciák erősítésének lehetőségei a kora gyermekkori intervencióban Segítség a sérült gyermeket nevelő családoknak

Main Article Content

Szabóné Harangozó Andrea

Absztrakt

Magyarországon az eltérő, megkésett fejlődésű gyermekek és családjaik támogatása a kora gyermekkori intervenció rendszerében zajlik, melynek feladata a gyermek fejlődésének elősegítésén túlmenően a család kompetenciáinak erősítése, valamint a család társadalmi inklúziójának támogatása, a társadalmi elszigetelődés megelőzése. Tanulmányomban a családi kompetenciák erősítésének lehetőségeit, a sérült gyermeket nevelő szülők által igénybe vehető szolgáltatásokat vázolom fel a pedagógiai szakszolgálat intézményrendszerén belül.

Article Details

Hogyan kell idézni
Szabóné Harangozó, A. (2024). A családi kompetenciák erősítésének lehetőségei a kora gyermekkori intervencióban: Segítség a sérült gyermeket nevelő családoknak. Módszertani Közlemények, 64(2), 74–81. https://doi.org/10.14232/modszertani.2024.2.74-81
Folyóirat szám
Rovat
Műhely

Hivatkozások

Berg, I. K. (1995): Konzultáció sokproblémás családokkal. Családterápiás olvasókönyv sorozat V. Animula Kiadó, Budapest.

Borbély Sjoukje (2012): A szülők és mi. Budapesti Korai Fejlesztő Központ, Budapest.

Guralnick, M. J. (2001): A Developmental Systems Model for Early Intervention. Infants and Young Children, 14. 2. sz. 1-18.

Hajduska Marianna (2008): Krízislélektan. Eötvös Kiadó, Budapest.

Hédervári-Heller Éva (2008): A szülő-csecsemő konzultáció és terápia. Animula Kiadó, Budapest.

Németh Tünde (2010): Itt és most – A koragyermekkori regulációs zavarok helyzete Magyarországon. In: Pszichoszomatikus betegségek csecsemő- és kisgyermekkorban. Regulációs zavarok. XII. Családbarát konferencia kiadványa. OGYEI, Budapest. 7–12.