A családi kompetenciák erősítésének lehetőségei a kora gyermekkori intervencióban Segítség a sérült gyermeket nevelő családoknak
Main Article Content
Absztrakt
Magyarországon az eltérő, megkésett fejlődésű gyermekek és családjaik támogatása a kora gyermekkori intervenció rendszerében zajlik, melynek feladata a gyermek fejlődésének elősegítésén túlmenően a család kompetenciáinak erősítése, valamint a család társadalmi inklúziójának támogatása, a társadalmi elszigetelődés megelőzése. Tanulmányomban a családi kompetenciák erősítésének lehetőségeit, a sérült gyermeket nevelő szülők által igénybe vehető szolgáltatásokat vázolom fel a pedagógiai szakszolgálat intézményrendszerén belül.
Article Details
Hivatkozások
Berg, I. K. (1995): Konzultáció sokproblémás családokkal. Családterápiás olvasókönyv sorozat V. Animula Kiadó, Budapest.
Borbély Sjoukje (2012): A szülők és mi. Budapesti Korai Fejlesztő Központ, Budapest.
Guralnick, M. J. (2001): A Developmental Systems Model for Early Intervention. Infants and Young Children, 14. 2. sz. 1-18.
Hajduska Marianna (2008): Krízislélektan. Eötvös Kiadó, Budapest.
Hédervári-Heller Éva (2008): A szülő-csecsemő konzultáció és terápia. Animula Kiadó, Budapest.
Németh Tünde (2010): Itt és most – A koragyermekkori regulációs zavarok helyzete Magyarországon. In: Pszichoszomatikus betegségek csecsemő- és kisgyermekkorban. Regulációs zavarok. XII. Családbarát konferencia kiadványa. OGYEI, Budapest. 7–12.